5 punten waar elke Payroll organisatie over moet beschikken

HR
Payroll solutions, de oplossing voor al je HRM problemen, ik dacht het niet!
18 mei 2017
Hoe vind je een passende vacature?
31 augustus 2017

5 punten waar elke Payroll organisatie over moet beschikken

contract

5 punten waar elke Payroll organisatie over moet beschikken

Payroll zorgt voor een efficiënte en vernieuwende invulling van de behoefte aan personeel van een organisatie: payroll bedrijven kunnen gezien worden als een sourcing partner waarbij informatie gegeven wordt in verband met de arbeidsmarkt. Dit zijn 5 punten waar elke payroll organisatie over moet beschikken voor een goede service.

1. Flexibiliteit geven aan bedrijven

Elke onderneming wil flexibiliteit in zijn personeelsbestand, maar wil wel zelf zorg kunnen dragen voor de aanwerving van nieuw personeel. Dat kan dankzij payroll: de administratieve en contractuele bijkomstigheden worden uit de handen genomen, maar de werving zelf gebeurt nog altijd volledig onafhankelijk.

2. Administratieve rompslomp verminderencontract

Bij het leiden van een onderneming komt vaak heel wat administratie kijken, en ook hierbij kan een payroll organisatie helpen. Een payroll organisatie is eigenlijk een juridische werkgever, en neemt daarom ook alle risico’s met betrekking tot het arbeidsrecht van de onderneming over. De loonbetaling, arbeidsovereenkomsten, arbeidsongeschiktheid, pensioenaanmelding, jaaropgaven, zijn de verantwoordelijkheid van de payroll organisatie.

3. De werkgever-werknemer relatie respecteren

Payroll heeft vervolgens de verantwoordelijkheid om werknemers goed te begeleiden bij de overgang naar hun diensten, zodat deze niet benadeeld worden. Dat gebeurt op basis van een contract met zowel de werkgever -als nemer, waarbij het werkgeverschap gerespecteerd wordt. Onder andere het salaris wordt zo ook geregeld, en transparantie en eerlijkheid staan hier centraal.

4. Personeel efficiënt werven

Payroll organisaties dienen de werving van werknemers vlot te laten verlopen, zodat vacatures snel en goed ingevuld kunnen worden. Een payroll organisatie moet de nodige kennis hebben van de arbeidsmarkt zodat de beste kandidaten geselecteerd kunnen worden en het recruitment proces goed verloopt.

5. Betrouwbaarheid

Tenslotte dient een payroll organisatie medewerkers op verantwoorde manier te werven, waarbij het zoeken van de juiste match belangrijk is. Het gebruik van technische hulpmiddelen – die echter geen negatieve invloed hebben op het persoonlijk contact tussen de partijen – is hier essentieel.